//Wunnie kecit
sad life...

Friday 13 June 2014 @ 06:00 | 0 Beautiful [s]

31.1.2013 masa tu bermula segala-galanya. semuanya warna warni, sikit cacat cela pun aku tak nampak. nak bayangkan betapa bahagianya dulu. bermula dengan sebuah perkenalan yang dinamakan sahabat. kat situ aku kenal seorang lelaki yang bernama Syed Rayyan Harris Bin Syed Hazlan. Entah macam mana kami dpertemukan dan disapa cinta. Alhamdulillah banyak dugaan yang berjaya kami lalui bersama dan akhirnya kami nekad utk ungkapkan segala janji-janji bahagia. and we're officially sweet partner.

you know what, entah aku pun tak tahu kenapa aku rasa sgt setia. percaya dengan dia. sampaikan aku langsung takde rapat dengan seorang pun lelaki. bukan semata-mata aku nak jadi seorang yang sangat setia, tp memang dah xda keinginan aku untuk rapat dengan mana-mana lelaki lg. aku anggap ryan ni lah kawan aku, partner aku, future imam aku. setiap kali ada masalah aku x pernah lari drp cerita dengan dia. memang penawar segala luka aku. alhamdulillah masa pun berjalan dengan indah..

Start je bulan 1 tahun ni. dia dapat panggilan plkn. Allah. tuhan je tahu macam mana perasaan ni. aku tak pernah kena tinggal dengan dia. tetiba 3 bulan tu kena tinggal. hamagadds. tapi aku sabar. aku cuba terima. aku letak kepercayaan aku pada dia. aku yakin dia akan setia. tunggu aku. dan aku pun akan buat perkara yang sama. sepanjang dia dkt plkn. aku tak rapat langsung dengan mana-mana lagi. apatah lagi berborak-borak kosong. setia sangat menunggu.

tapi.. bulan 3 lepas je dia balik plkn tu. aku terasa ada benda yang lain dan tak kena. dia sangat-sangat berubah. semua perwatakan dia hilang. aku merajuk, aku sedih. takpe aku cuba sabar lagi. aku usaha tarik semula perhatian dia. dan alhamdulillah katanya dia dah okay. tapi hakikat yang sebenarnya, luaran aku senyum depan dia, dalaman aku.. syed rayyan harris yang dlu dah berubah. takda lagi dah kalau dia bangun2 pagi tu cari aku. sebelum tidur nak manja2 dgn aku. masa masa dia banyak dihabiskan dengan facebook2. aku tak tahu lah kenapa. tp takpe, aku sabar lagi. aku bersyukur at least dia masih lagi ada dengan aku wlw pn perngai dia dah berubah :) it's okay.

then bila dia nak masuk study. aku bertambah sedih. sbb kitaorg dah tak lagi spend time bersama. masa berjalan dengan sangat laju. aku redha. 3 bulan aku sanggup tunggu dia dkt plkn, why not aku tunggu dia nak sambung study pulak kan? so aku sabar lagi.. then ada satu masa tu kitaorg otp dia adalah cerita pasal kawan dia yang nama nya Reza Hakimi Rizal bla bla dah tergelincir suka dekat Misya Qamarina. sebenarnya masa dia cerita pasal reza dan misya ni, tetiba aku x sedap hati tw. xtau lah kenapa sampai aku terfikir yang reza itu ialah ryan. no no aku cepat cepat buang fikiran aku tu jejauh. sbb apa aku kata mcm tu, sbb dia ada cerita reza ni terserempak ex dia dgn kwn baik sendiri dkt mall kot. cerita tu sangat sama dgn rayyan dulu. instinct aku mengatakan ya itu rayyan , sangat kuat.

Aku pun eksaited lah bila rayyan kata reza dan misya dah officially a sweet partner . aku tumpang gembira kot. dalam hati aku, untung misya. reza sanggup cari dia. kejar sampai dapat.

Bulan 5 pulak, 25.5 ryan dah masuk U dia. orentasi semua tu. seriously dia homesick teruk. aku kesian. sbb aku faham. yelah dulu aku kan dduk asrama. aku pernah rasa homesick tu mcm mana. aku yang dekat rumah pegang je fon kt tgn ni. sbb aku risau takut takut ryan perlukan aku tetba aku lambat balas. kesian dia dh la tgh homesick. aku berjaya dan slowly tenangkan dia masa tgh homesick tu alhmdulillah. aku pujuk dia aku keluar semua ayat2 utk biar dia rasa tenang semua tu.

kan skrg ni bulan 5 kan. bufday rayyyannn :DDD setiap tahun aku sgt eksaited tggu bulan 5. sbb aku berdebar aku asik terfikir hadiah apa ek nak bagi dekat rayyan ni. kitaorg dh la jauh. so aku mesti buat yg something sweet and cute. last2 aku terfikir utk buat video wish happy birthday :) alhamdulillah dia sangat suka kannya. tiba pulak 28.5 bufday aku. tepat jam 12 pagi aku tunggu msej drp dia utk wish hepi besday. at least. tapi lain pulak ayat dlm text dia hantar. aku merajuk. sangat2 merajuk sbb dia langsung x ingat besday aku. x eksaited pun tntg besday aku. hambar. aku punya harapan sgt lah besar, dia kan ada alamat aku. tetiba nak buat suprise ke. bagi hadiah and post ke. wow aku asik fikir benda tu je masa malam besday tu. sampailah pkul 12,30 pagi dia tetap xda wish besday. aku sengaja x balas msej dia. aku pura2 tido last2 aku tertido. esoknya dia call, dia pujuk knp merajuk ni. aku merengek lah kata smlm besday aku. dia betul2 say sorry. dia kata dy x ingat langsung sbb penat dgn orentasi. so aku pun hmmm hambar. sabar lagi..

Entah mcm mana aku tetiba terdetik nak bukak twitter reza dan misya. mesti sweet kan diorg. so aku pun bukak. aku sangat sangat sangat terkejut!!! tau kenapa? sbb satu, twitcon reza gambar belon kitaorg. lepastu semua tweet2 reza sangat sama dengan perngai ryan. Allah aku curious sbb aku kenal ryan dh lama. aku knl dy sangat mcm mana.

dalam masa yang sama, setiap hari aku ditinggalkan oleh rayyan sampai aku sakit2 masa tunggu dia tu. setiap pagi aku mengharapkan wish morning drp ryan. tp dia x bagi. so aku lah kena mengalah. aku wish jugak morning :) lepastu stop text sampaaaaaailah petang. kekadang sampai mlm pun ada :(( Allah je tahu perasaan aku time tu. hati aku ni sakit. mcm dirobek2. disiat2. busy sgt ke dia sampai buat aku mcm ni. balas msej pun lambat. lmbt stgh jam. 15 min, 1 2 3 jam pun ada. Allah.. tkpe aku cuba sabar lagi. sbb aku sayang dia. ikhlas sangat..

siasat punya siasat, memang betul lah instinct aku dari awal mengatakan reza tu ialah ryan. akhirnya rayyan mengaku yang reza tu sbnarnya dia. reaksi aku? aku xterus nangis tp aku menggigil. aku sebak. aku mcm xpercaya dgn semua ni. bila misya bagi je suara reza. Allah sumpah sama dgn rayyan.

13.6.2014 ryan dah mengaku yang gambar reza tu adalh gmba senior dia. rayyan mmg gmba rayyan. aku xda maki2. aku xda mengamuk. aku cool. aku cuba relax. aku ingat Allah. aku tnya elok2 dgn rayyan . suruh dy explain bebetul . dan alhamdulillah Allah bantu aku. Allah dengar doa aku. tuhan telah tunjukkan kebenaran. setiap hari aku doa Ya Allah jodohkan lah aku dengan orang yang baik. jika Syed rayyan harris bin syed hazlan adalah jodoh yang terbaik untukku kau tunjukkan lah kepada ku, ameen..  dan akhirnya rayyan mengaku dia buat silap smua tu. tarikh tu im officially lost my hero. aku clash. aku mengalah dan aku undur.

hati aku remuk. sakit sangat. yang teramat. tapi betapa aku nak lawan semua ni. aku berlagak senyum depan family aku. wlwpn mata aku dah sembap. aku tau mereka tau aku nangis.tp diorg diamkan je. hati aku ni mcm kena siat2. kena pijak2. aku mcm dipermainkan. aku diperbodohkan. aku ditipu. Allahu.. beratnya dugaan aku ni.

aku lemah. tangan aku terkulai tepi katil dgn fon aku campak jauh-jauh. aku mcm xpercaya dengan semua ni. betul ke. ya allah betul ke. aku harap aku mimpi. tp mustahil.. aku dah pun title single. aku sangat kecewa.
kepala aku berat, pusing. pening. berpeluh. perut aku masuk angin. kosong. lapar. aku terbaring. xmampu xlarat nak bangun. aku bgun aku jatuh. berkali kali. Allah

seandainya aku boleh solat, aku sujud ya Allah aku nak meraung depan mu ya Allah. tp aku cuti.. petang td, dekat nk magrib. aku keluar rumah. aku termenung. duduk ats basikal. aku tgk adik2 aku bermain kt luar. happynya diorg... aku tgk kucing2 aku bermain kt luar. happynya diorg... lama aku dduk dkt kerusi luar.

magrib aku masuk dan mandi. aku cangkung last2 aku terduduk. aku menanggis. aku lemah x boleh nak berdiri dah. aku berpaut pada baldi. banyak kali aku tuang air atas badan aku. aku mcm xpercaya smua ni berlaku. aku teresak2. lama aku dalam bilik air. sampai tgn aku kecut. aku tersedar dah lama sngat aku dlm bilik air, aku bgun lap2 pun tgn aku ni mcm xlarat. aku keluar berlagak selamba. aku terus siap2. dan amik lappy. aku tulis smua ni dkt blog. pipi aku mcm dah banjir sgt. kekuatan aku dh hilang. selamani aku berjaya jd kuat. tp kali ni aku jatuh skali lagi..

Ya Allah semoga kau tentukan lah apa yang terbaik utk ku selepasni. aku redha. aku mengharapkan sesuatu yang ajaib. aku mengharapkan sebuah kebahagiaan. sebgaiman aku tlh bg kebahagiaan kpd insan lain. at least aku diberi kejayaan dalam pelajaran aku nt. at least. dapat mengubat hati aku. aku tagih kebahagiaan. tp aku berpegang dgn perkataan sabar. wasalam


Older Post | Newer Post
The Owner

Hi semua! I'm Nur Syazwani binti Abdul Halim and SPM candidate this year !


Navigations!

Diary About Sayang's Linkies


Let's Talk!


URL Blog not email!!
Link correctly
Be nice !
No harsh words


The Credits!

Re-Edits : Adila.
Base code : Y O U
Help : L O V E
Nice View:Google Chrome