//Wunnie kecit
LIFE

Saturday 26 July 2014 @ 16:58 | 0 Beautiful [s]




Haiiii. long time no see. serius talk rasa lama gila tak potpek haha. dekat asrama tu rasa gatal je tangan nak on lappy nak berblogging. kalau boleh everything happens semua nak cerita haha. bercakap bercerita gelak-gelak and like takde masalah  apa pun. And it is how me to make myself happy ;)

Okay kita start dengan life dekat asrama. so far alhamdulillah. satu ukhuwah antara kami telah terbentuk. finallyyy. yela semua benda kena la step by step. awal-awal tu memang susah kitaorang satu batch ni together gether tau. to be honest kitaorang memang takde chemistry langsung haha. and now alhamdulillah :)
i dont know bila and macam mana ukhuwah tu boleh terbentuk, mungkin i yang hidupkan suasana dalam kelas. kot hahaha ai suka betul perasan perasan ni.

lagi-lagi bulan ramadhan kan ni. waktu sahur, berbuka, tadarus semua buat sama sama :D ok now start one story haha. peh haritu budak budak ni adalah ajak outing. semua benda aku kena tlg pilihkan hahaha. cause diorang rambang mata sangat. si fery entah berapa jam dia dalam kedai handbeg tuu. pergh lamaa tak terkira. una nadid pija dah pening kepala dah. last last aku sendiri pilihkan mana yang lawa and ikut my taste sikit haha. budak-budak ni kalau nak outing memang tarik aku skali baguslah tu untuk jadi mata diorang pilihkan barang mana yang lawa.tu okay lagi tp masalahnya duit aku pun terikut keluar skali. mana boleh diorang je shoppping, aku pn nak gak ha ha ha lol.

 una nadid pija

Okay ni kali kedua outing. ni dgn maher najah and nini. kitaorang berpecah. nini najah pergi popular while aku teman maher shopping. ni lagi sorang kaki shopping. perghhh. asik cucuk duit je. hahaha. berapa jam kot melayan dia shopping. dah aku pun join sekaki dengan dia pilihkan barang. and she said best ah shopping dengan nonet ni. lepasni jom pergi the mines! kita naik lrt then turun dekat masjid india then sogo and bla bla . and i was like, ah jom ah apa lagi hahaha. okay lepasni mmg jalan kl je. no more melaka dah. maher dengan nadid memang muka kl pun. selalu sgt jalan sana.

maher 
 
on weekends, kitaorang semua ( dalam berbelas2 something ) dapat bayang tak ramainya? haha. biasanya lepas je prep malam. memasing akan kumpul dekat dorm khadijah. dorm aku hahaha. moreh moreh xD semua yang beli dekat bazaar tu kumpul letak dekat tengah. dah macam kenduri pun ada. penuh form6 dalam dorm tu. comel sangaaaat! kitaorang makan share share. tak de pun istilah kedekut . sampaikan the moment bila time tu semua orang beli makanan yang mengenyangkan like murtabak, roti john, laksa, mee rebus, ayam and so on lah. and time tu jugak si ibrah sorang JE beli big apples. hahahaha. sape je tak tergoda big apples. ada 6 je tak silap donut tu. one person one bite. aaa comel sangat. ibrah gigit sekali then pas pas sampai habis satu bulatan tu hahaha.


Kalau bersama waktu susah senang dan makan berkongsi pinggan, tu baru namanya kawan sepanjang zaman.

Ok now time sahur. tak cukup dengan buka and moreh. sahur yang baru bangun tidur tu pun dah mcm susana buka yang sangat meriah. jarang form 6 turun bawah utk sahur haha malas. mostly buat bulatan dekat tetengah dorm tu then memasing makan biskut jek. hahaha. cakap je lebih makan tak sangat. bila dah nak tarhim tu baru kelam kabut minum air satu botol.

'' Nadid, jemaah jomm!''
''aku imam.''

Now cerita masa dekat sekolah pulak. dalam satu kelas tu boleh kira berapa orang je yang tak bawak fon. yela memasing duduk jauh kan. susah gak kalau tde fon nak call parents. the moment bila weh ada spotcheck! hahaha yang ni sumpah lawak. sepanjang 5 tahun aku duduk dekat asrama dulu tak buat cenggini. save save fon dah biasa. tp yang lawaknya, bebudak ni save semua fon dalam satu beg. then amik benang ikat dekat beg tu. lepastu beg tu digantung di luar tingkap kelas bukan yang sebelah koridor tu. at the same time rupanya una dah bacakan yassin dekat beg tu. and bebudak ni baca ayat kursi dekat tempat tu. so aku macam pelik la why buat mcm tu.

''weh asal nak kena baca tu?''
''sebab nak tutup hijab''
''speechless''

Yang ni perbualan una dgn farihah. una (ex head girl) farihah (satu sekolah diorang ni dulu)

 una and syazana (ex headgirls)

''Ooooooo patutlah dulu masa aku buat spotcheck tak pernah jumpa pun fon korang-korang semua ni hahaha, gilak ah ni semua akal farihah''

Part lain pulak. kalau boleh nak bt satu novel hahahaha. k ni cerita pasal my deskmate. my deskmate yang i panggil rollercoster. hahaha sebab mood dia senang berubah-rubah. kalau happy tu musim bunga, kalau tension musim panas, kalau muka penat tu musim luruh, kalau musim sejuk tu tak tau hahaha sebab dia ni mmg pelik sikit taw.. agak dah lama sikit lah baru aku tau yang actually her parents dah tak together lagi :') aku tau pun sebab terkantoi masatu. patutlah aku aku tengok dia ni senyap je. kadang-kadang termenung. thats why lah aku always try to make funny . sbb kesian tengok dia. dia tersepit antara dua pihak, ibu dan ayahnya. disebabkan nk jaga dedua hati tu, dia sendiri terluka. sampaikan dia menanggis teruk sangat sampai masuk wad. kat sekolah dia pening2 muntah2 fikirkan masalah dia ni. so aku as kawan aku hanya boleh doa and try to make dia happy. alhamdulillah its working :D cuma at the same time aku jd simpati and trauma bila dengar semua cerita dia. aku jadi takut nak percaya dekat lelaki dah. sebab aku faham sangat perasaan ibu dia tu. ya Allah hai hm :/ kekadang terfikir kenapa lah perempuan senang sangat disakiti.and aku tekad to make sure sepanjang aku ada dengan dia, aku akan try my best utnk elak dia drp bersedih lagi ;)

      fery najah maher
 
Okay sorry for the sad story heheh just sebagai pengajaran je :) now cerita nak raya dah esokkkk! yayyy hahaha. tahun ni tak raya sangat. biasa biasa je. alhamdulillah tahun ni ramdhan yang sangat bermakna bg aku. sebab for the first time kita dapat manfaatkan 10 malam terakhir tuuu :'DDD kita dpat change something ke arah yang lebih baik. rasa nikmatnya tp tak puas. mudahan dapat bertemu lagi ramadhan yang akan datang. aminnn ! now cuti sebelum raya ni banyak habiskan masa dgn my bffss. hehehe. dengan fateen yang asik berlololo tu. hahaha we gossip tak kira masa. spend time dgn mimi he he he. dengan buntat haha yang last minute mcm smlm ada tsalah fhm skit smpai jd drama and now dh baik smula dh. 
fery nadid
 
the end. selamat menyambut hari raya uolls. maaf salah dan silap jika ada terkasar bahasa :) lenguh dah jari iolls hahaha. bye :*





Older Post | Newer Post
The Owner

Hi semua! I'm Nur Syazwani binti Abdul Halim and SPM candidate this year !


Navigations!

Diary About Sayang's Linkies


Let's Talk!


URL Blog not email!!
Link correctly
Be nice !
No harsh words


The Credits!

Re-Edits : Adila.
Base code : Y O U
Help : L O V E
Nice View:Google Chrome